Literatuur

Literatuur

Biesta, G. (2019, november). Wat heeft een (driejarige) lerarenopleiding (in Vlaanderen) essentieel te doen? In G. Decin (Voorzitter), Spots op de lerarenopleiding. Studiedag georganiseerd door de Lerarenopleiding van Hogeschool UCLL, Leuven.


De Nieuwe Bijbelvertaling. (2005). Uitgeverij Jongbloed.


Kelchtermans, G. (2003/4). Kwetsbaarheid als pedagogische kwaliteit: Kanttekeningen over goed onderwijs. Tijdschrift voor onderwijsrecht en onderwijsbeleid, 2003/4 (6), 494-497.


Kelchtermans, G. (1999). Kwetsbaarheid en professionele identiteit van leerkrachten basisonderwijs: Een exploratie van de morele en politieke wortels. Pedagogisch Tijdschrift, 24 (4), 471-492.


Kelchtermans, G., & Simons, M. (2007). Op zoek naar de pedagogische betekenis van onderwijs: Voorbij functionalisme en paradigmadruk. Pedagogische Studiën 84 (2), 145-152.


Levinas, E. (2001). En découvrant l'existence avec Husserl et Heidegger (3de druk), Parijs : Vrin.  

 

Lerarenopleiding UCLL. Leraars bewegen: Visietekst Groep Lerarenopleiding. Geraadpleegd op 6 mei 2021, van https://www.ucll.be/sites/default/files/documents/lerarenopleiding/bako_balo_hasselt/opleidingsvisie_programma/170926_visietekst_lerarenopleiding_leraarsbewegen_def.pdf


Masschelein, J. (Red.). (2008). De lichtheid van het opvoeden: Een oefening in kijken, lezen en denken. Leuven: LannooCampus.


Pfeijffer, I.L. (2018). Grand hotel Europa. Amsterdam: De Arbeiderspers.

 

Ruijters, M. (2012). Donald Shön en Chris Argyris: Double-loop Learning. In M. Ruijters, R. Simons & R. Schut (Reds.), Canon van het leren (pp. 197-210). Amsterdam: Boom.


Visker, R. (2001). Fluiten in het donker. Ethische perspectieven 11 (3), 147-157.


Schmidt, P. (1991). Woord van God, boek van mensen: Inleiding tot de Evangeliën en de Handelingen. Averbode: Altiora.

Share by: